Oduvijek slušamo savjete da u životu treba slijediti svoje snove, da kada se ljubav i strast prema nečemu uvuku u sve pore našeg bića, odupirati se tome je uzaludno. Mladom Trebinjcu Milošu Bodirogi ljubav prema sportu je od ranog djetinjstva ušla u krv i od tada kreću njegove pustolovine.

Strast prema biciklizmu i avanturističkim sportovima od tada ne jenjava, a želja za napredovanjem biva sve jača.

„Ozbiljno bavljenje sportom počeo sam 2013. godine kada sam kupio novi bicikl, a te iste godine sam osvojio 3. mjesto na biciklističkoj trci u Trebinju. Nakon toga su uslijedile razne vožnje gdje sam pronašao sebe i predajem se biciklizmu“, započinje priču za Padrino radio ovaj mladi Trebinjac.

Učestvovao je na mnogim takmičenjima, na trebinjskoj trci “Za sirac sira” 2018. osvojio je prvo mjesto, a prošle i ove godine zauzeo je drugo mjesto. U regionu je osvajao i brojne medalje, kako u biciklizmu tako i u trčanju.

„Najzahtjevnija takmičenja su MTB maratoni i trail trke gdje trčite preko 20km po planinskom terenu. Još uvijek sam rekorder staze na Bjelasičkom maratonu u Crnoj Gori gdje trčite sa krpljama po snijegu na visini iznad 2000 metara nadmorske visine. Biciklizam mi je svakako na prvom mjestu, ove godine sam završio kao 7. na državnom prvenstvu u disciplinama XCO i XCU. Najveće iznenadjenje za mene je bilo osvajanje 3. mjesta na prvenstvu BiH u sprint triatlonu „Kup Kulin ban“, rekao je Miloš.

Pored biciklizma, veliku strast gaji i prema alpinizmu, a svoju želju za avanturom i osvajanjem vrhova ispunjava kroz članstvo u planinarskom društvu „Vučji zub“.

„Ljubav prema alpinizmu je počela jako rano, još dok sam kao dijete obilazio austrougarska utvrđenja. Nakon biciklističke trke “Za sirac sira” 2014. godine i osvojenog 3. mjesta odlučio sam  da se učlanim u planinarsko drustvo Vučji Zub. Već prve godine popeo sam se na  najviše vrhove našeg Orjena, Volujak i najviši vrh BiH Maglić. Pored toga bilo je mnogo rekreativnih biciklističkih vožnji, 2016. godine odlazimo biciklima u Grčku na put dug 480km preko Crne Gore i Albanije, put je trajao 4 dana.To je prelijepo iskustvo, druženje i upoznavanje drugih država na način koji samo biciklisti poznaju,” kazao je on.

Kao svoj najveći uspjeh ističe osvajanje  najvišeg vrha Italije Gran Paradiso, na 4061m nadmorske visine koji je bio priprema i aklimatizacija za uspon na najviši vrh Alpa i zapadne Evrope.

U avgustu 2017. godiine, zajedno sa ostalim članovima krenuo je u pohod na vrh Mont Blanc. Preko opasnog Kuloara smrti, stijene Gouter koja je visine 600m, okruženom snijegom i vječnim ledom, nakon 12 časova uspona dosegli su vrh, na 4810 m nadmorske visine.

Takođe, 2018. godine putovao je u Maroko, gdje je osvojio i najviši vrh planine Atlas na 4167m nadmorske visine i ovo putovanje je, kako kaže, ostavilo na njega najjači utisak.

„Osjećaj snijega u pustinji i temperaturne razlike su nevjerovatni. Posjetio sam kraljevske gradove Maroka i četiri najveća grada: Marakeš, Kazablanku, Rabat i Fes. Najjači utisak na mene su ostavili stanovnici Meka. To su stari dijelovi grada gdje ljudi žive kao u srednjem vijeku, a samo 200m iza zidina starog grada nalaze se moderni tržni centri, bulevari. Maroko je posebna priča i drago mi je što sam ga posjetio prije masovnih turističkih navala koje će da utiču na stanovništo. Još bih izdvojio od značajnijih uspjeha i uspon na planinu Bogova Olimp u Grčkoj, gdje sam u jednom danu osjetio led na 2918 metara nadmorske visine i kupao se u Egejskom moru. “, prisjeća se Miloš.

Pored svih ovih aktivnosti Miloš je i pripadnik Oružanih snaga BiH i student Fakulteta za fizičko vaspitanje i sport. Uvijek se trudi i uspjeva da nađe vremena za svakodnevni trening što zahtjeva i pravilnu i zdravu ishranu, unos dovoljno hranjivih materija.

„Kao student već sam dosta naučio o treningu, ishrani i odmoru i očekujem u nekom narednom periodu da će to uticati na moje rezultate u pozitivnom smislu,” rekao je Miloš.

Istakao je da Trebinje ima odlične uslove za brdski i drumski biciklizam za sve mlade bicikliste željne napredovanja.

“Imamo odlične staze na svim brdima u okolini, a i ravne asfaltne dionice za drumski biciklizam. Takodje Trebinje ima veliki broj sunčanih dana i ugodnu klimu sto je veliki plus. U nekom narednom periodu očekujem izgradnju biciklističkih staza i veću podršku biciklistima u Trebinju”, kazao je mladi sportista.

Ovo je još jedan od svijetlih primjera mladih i ambicioznih Trebinjaca. Kod mnogih, ljubav prema sportu gaji se od malih nogu, a primjeri pojedinaca koji prate snove daju vjetar u leđa svim mladim ljudima da istraju u svojim željama i da nikako ne ignorišu ono zbog čega im srce brže kuca.