Dio zaposlenih u novinskoj agenciji Tanjug nastaviće da radi u okviru televizije Pink, nezvanično saznaje list Politika.

 

Prema informacijama do kojih je došao taj list, gase se sva dopisništva agencije osim novosadskog i onog u Kosovskoj Mitrovici, a od 188 zaposlenih poslovnu priliku u ružičastoj televiziji dobiće njih četrdesetak. Kako kaže naš sagovornik, u prilog ovom scenariju ide i podatak da je planirano da se zadrže gotovo svi snimatelji i ceo desk, dok je u drugim rubrikama ostalo po jedan do dva novinara.

Ova nezvanična informacija možda je i odgovor na pitanje zbog čega je kadrovska služba u ponedeljak obavestila deo zaposlenih da više ne dolaze na posao, uprkos ranijim obećanjima da će Tanjug nastaviti sa radom do 1. decembra.
Iako direktorka Tanjuga Branka Đukić nije davala izjave za medije povodom gašenja te novinske agencije, pa ni povodom spornih otkaza, stiglo je obaveštenje iz službe za marketing u kojem se demantuje informacija da je 90 tanjugovaca dobilo otkaze. Kako je objašnjeno, odlukom o prestanku rada javnog preduzeća odlučen je i radno-pravni status zaposlenih.
– U skladu s tim, nijednom zaposlenom otkaz nije dao direktor Tanjuga, jer su svi ostali bez posla prestankom rada agencije, o čemu je odluku doneo osnivač – navodi se u saopštenju.
Međutim, nejasno je na kakav prestanak rada agencije misle s obzirom na to da je Tanjug i juče, kao i posle saopštenja odluke vlade, emitovao vesti. Istovremeno, novinari te agencije su potvrdili da je polovini kolega onemogućen pristup računarima, to jest radnim nalozima i mejlovima.
Povodom pomenutog saopštenja, a u ime zaposlenih radnika kojima je uskraćeno pravo na rad reagovali su i predsednik i potpredsednik Sindikata Tanjuga „Nezavisnost” Branislava Stanišić i Tatjana Njegomir. U dopisu medijima, podsećaju da se šest dana po isteku roka za gašenje agencije direktorka Branka Đukić „prvi, i zasad jedini put, obratila svim zaposlenima sa molbom da nastave da rade do kraja novembra”.
Tada im je, navode u saopštenju, direktorka kazala i da ima čvrste garancije predsednika Vlade Aleksandra Vučića „da će se naći rešenje za Tanjug, odnosno da će vlada pokušati da nađe nekog kupca ili strateškog partnera”.
– Polovini zaposlenih u Tanjugu uskraćeno je pravo na rad i oni su, bez ikakvog obrazloženja, diskriminisani u odnosu na drugu polovinu zaposlenih, koja iz nekih nepoznatih razloga, protivno odluci vlade nastavlja da radi. Direktorka Branka Đukić duguje svojim zaposlenima, a potom srpskoj javnosti, najpre odgovor koji nikada nisu dobili, zašto u zakonskom roku nije tražila prenos kapitala i podelu besplatnih akcija zaposlenima u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima – navodi se u saopštenju predstavnika sindikata.
Podsećanja radi, ova novinska agencija pravno ne postoji od 31. oktobra, kada je prestao da važi i zakon o Tanjugu, a posle dva neuspešna pokušaja privatizacije. Gašenje Tanjuga potvrđeno je i odlukom vlade koja je objavljena u „Službenom glasniku” 5. novembra. Novinarima je tada saopšteno da će raditi tokom novembra, nakon čega će im biti isplaćene plate i otpremnine.
Međutim, posle usmenog obaveštenja iz kadrovske službe o prestanku radnog odnosa deo zaposlenih pre dva dana se okupio ispred Tanjuga i tražio obrazloženje po kojim kriterijumima i zbog čega je polovina tanjugovaca zadržana, a polovina otpuštena.
Ministar za rad Aleksandar Vulin izjavio je kako veruje da će se „naći investitor” koji će moći da pomogne Tanjugu. Da li je taj investitor zapravo sa televizije Pink, pokušali smo ali nismo uspeli da saznamo od državnog sekretara u Ministarstvu kulture Saše Mirkovića. Ni vlasnik Pinka Željko Mitrović nije bio dostupan za komentar.

 

Izvor: novaekonomija.rs/6yka.com